&
General Manager, IDEO
Zarządzanie innowacjami. Nie ma takiego przedsiębiorstwa, które nie chciałoby być bardziej twórcze w swoim myśleniu, nie chciałoby mieć bardziej kreatywnych produktów czy korzystać z bardziej kreatywnych procesów. Tom Kelley zna sekrety wspierania kultury kreatywności oraz procesy ciągłej innowacji: jest głównym zarządzającym IDEO, szeroko podziwianej firmy projektowo-rozwojowej, która dała nam myszkę Apple, aparat do fotografii natychmiastowej Polaroid I-Zone, Palm V oraz setki innych przodujących produktów i usług. Jest również autorem dwóch wybitnych książek o innowacji, w których dzieli się tajemnicą powodzenia IDEO.
Książki. W swojej pierwszej książce zatytułowanej TheArt of Innovation, Tom opisuje podejście do skutecznego tworzenia produktów, który nazywa „głębokim zanurzeniem”, oraz skupia się na burzach mózgów i pracy zespołowej. W Ten Faces of Innovation Kelley przedstawia dziesięć strategii z IDEO, pomocnych we wspieraniu innowacji w całej kulturze przedsiębiorstwa i przeciwdziałaniu otępiającym skutkom działalności „adwokata diabła”, tego, który zawsze jest na nie, nieuchronnie podnosi głowę i staje na przeszkodzie we wprowadzaniu w życie dobrego pomysłu. Kelley i jego firma nie wierzą w mit samotnego geniusza, pracującego w odosobnieniu i czekającego na pojawienie się przełomowych pomysłów. Zamiast tego Kelley uważa, że każdy potrafi wspierać i dzielić się kreatywnością, a firmy które korzystają z takiego źródła kreatywności potrafią uczynić innowacje swoim sposobem życia. The Art of Innovation wprowadza czytelników w kulisy jego wysoce twórczej i naładowanej energią firmy, aby pokazać jak to się dzieje, że potrafią tworzyć hity jeden po drugim.
Tom Kelley jest jednym z najbardziej szanowanych na świecie ekspertów w dziedzinie zarządzania innowacjami i projektowaniem – sposobów uczynienia waszego biznesu bardziej twórczym nie tylko w odniesieniu do produktów i usług jakie oferuje ale także w myśleniu i działaniu.
IDEO. Pracując ze swoim bratem i twórcą IDEO Davidem Kelly, Tom pomagał w zarządzaniu firmą, która zaczynała od 20 projektantów a teraz liczy ponad 350 osób. W tym czasie był odpowiedzialny za tak różne obszary jak rozwój biznesu, marketing, zasoby ludzkie i operacje. Jak wszyscy pozostali w IDEO, od czasu do czasu, razem z klientami i projektantami Kelly przyklęka na podłodze, aby wycinać styropianowe formy, stanowiące prototypy, wymyślonych w czasie burzy mózgów, produktów. Styl i wartość. Będąc widowiskowym mówcą, Kelly przywołuje mnóstwo anegdot związanych z sukcesami i „radosnymi porażkami” odnoszonymi przez jego firmę a także z pionierskimi innowacjami innych czołowych przedsiębiorstw. Dzieli się z kierującymi przedsiębiorstwem spostrzeżeniami i oferuje im narzędzia, które czynią ich firmy czołowymi, najwyżej cenionymi liderami w swoich dziedzinach.
Zakres merytoryczny konferencji: Innowacja jako przewaga konkurencyjna. Jak stworzyć w firmie kulturę innowacyjności?
> jak uzyskać przewagę na konkurencyjnym rynku
> jak wprowadzać „ducha ustawicznej innowacyjności”
> jak zwyciężyć adwokata diabła, który zawsze mówi „nie”
> jak zobaczyć, że wszyscy mamy swoją twórczą stronę, która może rozkwitnąć w sprzyjającej kulturze firmy
> jak stworzyć kreatywny zespół pracowników
> najważniejsze zasady, które sprawią , że „otworzą się śluzy” innowacyjności oraz sposoby na skuteczne zarządzanie tym procesem
> historia firmy Ideo, która codziennie współpracuje z najlepszymi firmami świata w celu wprowadzenia na rynek innowacyjnych produktów i usług.
&