Wspieramy początkujących przedsiębiorców, pomagając im osiągnąć sukces w trzech etapach. Pierwszy z nich to przygotowanie do stworzenia biznesplanu, drugi polega na tworzeniu innowacyjnych produktów i usług. Ostatni etap zakłada wdrożenie w życie wypracowanego planu działania.
Uwaga: poszczególne elementy mogą być zamawiane osobno
Skontaktuj się z trenerem – marzena.lelonkiewicz@forumrozwoju.pl
Czas trwania szkolenia: od 10 do 16 godzin.
Nazwa szkolenia: Nauka Przedsiębiorczości.
Dla kogo: szkolenie jest skierowane do środowiska akademickiego: studentów, absolwentów, doktorantów (12 miesięcy od daty ukończenia studiów), pracowników naukowych wszystkich uczelni i jednostek naukowo-badawczych na terenie Polski.
Cel szkolenia: przygotowanie do stworzenia poprawnego biznesplanu. W czasie szkolenia pokazujemy jak uchronić się przed najczęściej popełnianymi błędami oraz jak najefektywniej zaprezentować innowacyjne wartości danego przedsięwzięcia. Poza określeniem najważniejszych punktów biznesplanu takich jak: analiza konkurencji, model biznesowy, budżet, plan działania, pracujemy również z uczestnikami nad ukształtowaniem ich nastawienia do pracy w biznesie, umiejętności pozyskania inwestora oraz determinacji w realizacji przedsięwzięcia.
Zakres tematyczny szkolenia
- Komunikacja w biznesie – zasada Networkingu.
- Kreatywne rozwijanie pomysłów – burza mózgów wg Toma Kelly, Edward de Bono, strategia BOS.
- Współpraca w zespole – metodologia WordCaffe.
- Zdobywanie środków na założenie firmy i komercjalizacja pomysłów biznesowych – pisanie biznesplanu z punktu widzenia inwestora.
Metodologia pracy
- Wykłady, krótkie brief’y wprowadzające do pracy warsztatowej trwające nie dłużej niż 45 min.
- Case studies: znamy ponad 100 przykładów wprowadzania na rynek produktów zgodnie z zasadami Blue Ocean. Case’y prezentują również różnice pomiędzy BOS a innowacją technologiczną.
- Porównanie najbardziej modnych, sprawdzonych i innowacyjnych metod myślenia strategicznego: HardBall, Tipping Point, Tom Peters, Gary Hamel, BOS.
- Sprawdzone metody pracy grupowej w podzespołach: WordCaffe, burza mózgów wg Toma Kelly, 6 myślowych kapeluszy – Edward De Bono.
- Ćwiczenia obejmujące sztukę prezentacji.
- Możliwość konsultacji inwestorskich wybranych pomysłów.
Szkolenie wzmacnia umiejętności:
- samodzielnego tworzenia poprawnego biznesplanu,
- samodzielnego prowadzenia firmy,
- myślenia strategicznego i kreatywnego – tworzenia świeżych pomysłów na biznes,
- tworzenia niestandardowych rozwiązań z zakresu promocji, pozyskania klientów i rozwoju własnej firmy,
- a także pokazuje, jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i wyeliminować konkurencję (BOS).
Główne korzyści dla uczestników to: nabycie umiejętności tworzenia niestandardowych rozwiązań oraz przekuwanie wiedzy akademickiej na grunt relacji biznesowych i sukcesu finansowego nowo powstałej firmy.
Czas trwania szkolenia: od 12 do 40 godzin.
Nazwa szkolenia: Szkoła Innowacyjnego Myślenia.
Dla kogo: szkolenie jest skierowane do środowiska akademickiego: studentów, absolwentów, doktorantów (12 miesięcy od daty ukończenia studiów), pracowników naukowych wszystkich uczelni i jednostek naukowo-badawczych na terenie Polski.
Cel szkolenia: tworzenie innowacyjnych produktów i usług, które opiera się na poszukiwaniu niestandardowych pomysłów na rozwój własnej działalności. Na tym etapie uczestnicy posiadają już poprawny biznesplan i przechodzą do jego weryfikacji. Pracujemy nad wprowadzeniem na rynek produktu lub usługi dopasowanej do potrzeb klientów. W czasie szkolenia uczestnicy przygotowują się do przeprowadzenia badań opinii klienta oraz badań rynku dzięki narzędziom BOS takim jak: blokada użyteczności oraz masowy korytarz cenowy. Pokazujemy praktyczne zastosowanie Blue Ocean Strategy dla przygotowania innowacyjnych rozwiązań w codziennej pracy, a także uczymy zasad otwartej komunikacji i tworzenia relacji z klientem z punktu widzenia sprzedaży.
Zakres tematyczny szkolenia
- Blue Ocean Strategy – poznanie wszystkich narzędzi strategii w odniesieniu do własnego pomysłu na firmę: innowacja wartości, tworzenie kanwy „AS IS”, 3 warstwy „nie-klientów”, 6 dróg przebudowy granic rynku oraz tworzenie własnego rozwiązania BOS „TO BE”.
- Myślenie lateralne, Innovation Game – Edward De Bono.
- Poszukiwanie innowacji w sprzedaży – polskie i zagraniczne rozwiązania.
- Innowacja kosztów – polskie i zagraniczne rozwiązania.
- Prezentacja sprawdzonych technik sprzedaży.
- Planowanie czasu pracy w projekcie.
Metodologia pracy:
- Wykłady, krótkie brief’y wprowadzające do pracy warsztatowej, trwające nie dłużej niż 45 min.
- Case studies: znamy ponad 100 przykładów wprowadzania na rynek produktów zgodnie z zasadami Blue Ocean. Case’y prezentują również różnice pomiędzy BOS, a innowacją technologiczną.
- Porównanie najbardziej modnych, sprawdzonych i innowacyjnych metod myślenia strategicznego: HardBall, Tipping Point, Tom Peters, Gary Hamel, BOS.
- Sprawdzone metody pracy grupowej w podzespołach: WordCaffe, burza mózgów wg Toma Kelly, 6 myślowych kapeluszy – Edward De Bono.
- Ćwiczenia z zakresu sprzedaży, negocjacji i pozyskiwania nowych klientów.
- Możliwość konsultacji inwestorskich wybranych pomysłów.
Szkolenie wzmacnia umiejętności:
- budowania innowacyjnych rozwiązań w oparciu o strategię BOS,
- wyjścia poza kanon klasycznego myślenia o strategii,
- praktycznego zastosowanie Blue Ocean Strategy dla przygotowania innowacyjnych rozwiązań w codziennej pracy,
- kreatywnego myślenia,
- weryfikacji pomysłu w oparciu o badania opinii klienta oraz badań rynku.
Główne korzyści dla uczestników to: nabycie umiejętności samodzielnego tworzenia spójnego, poprawnego i ciekawego planu działania, samodzielnego prowadzenia firmy ze świadomością stojących za tym wyzwań sprzedażowych i kosztowych, otwartej komunikacji i tworzenia relacji z przedstawicielami biznesu – na zasadach Networkingu.
Nazwa doradztwa: doradztwo indywidualne – Instruktor Innowacyjnego Myślenia.
Czas trwania doradztwa: indywidualne spotkania z uczestnikami lub spotkania w małych grupach ćwiczeniowych do 4 osób oraz szkolenia grupowe. Liczba godzin do indywidualnego określenia, najczęściej jest to od 10 do 50 godzin
Dla kogo: doradztwo jest skierowane do środowiska akademickiego: studentów, absolwentów, doktorantów (12 miesięcy od daty ukończenia studiów), pracowników naukowych wszystkich uczelni i jednostek naukowo-badawczych na terenie Polski.
Cel doradztwa: wdrożenie planu w życie, które opiera się na zastosowaniu wypracowanej koncepcji w praktyce. Podczas indywidualnego doradztwa badamy opinię pierwszych klientów i wyciągamy wnioski ze sprzedaży. Udoskonalamy produkty bądź usługi i na bieżąco doradzamy w kluczowych dla firmy decyzjach.
Zakres tematyczny
- Planowanie czasu pracy, zarządzanie projektem, zarządzanie zadaniami, budowanie zespołu projektowego.
Zastosowanie w praktyce wykresu Gantta.
Test kompetencji kierownika – rola lidera.
Test efektywności pracy w zespole. - Analiza unikalności produktu – poszukiwanie innowacji wartości na przykładach firm z całego świata dobranych do modelu biznesowego każdego uczestnika.
- Tworzenie oferty i formy sprzedaży. Wersja papierowa oraz umawianie spotkań.
- Udoskonalanie produktu w oparciu o opinie klientów.
- Budowanie przewagi konkurencyjnej.
- Ustalanie strategii konkurowania.
Metodologia pracy
- Prezentacja nowej dla użytkownika wiedzy – case’y innych firm.
- Stworzenie planu działania.
- Delegowanie zadań do wykonania („prac domowych”).
- Sprawdzanie postępów pracy.
- Doradztwo w kluczowych dla firmy decyzjach.
- Wspólna analiza produktu finalnego firmy.
Instruktor wspólnie z beneficjentem będzie pracował nad ulepszeniem jego pomysłu biznesowego – tak, aby mógł on odnieść sukces na rynku i zmienić dotychczasowe myślenie na kierunek innowacji.
Zadaniem trenera w czasie doradztwa indywidualnego jest:
- motywowanie uczestników do osiągania wytyczonych celów,
- poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań prowadzących do szybkiego rozwoju firmy,
- analiza produktu pod względem zaspokajania potrzeb potencjalnych klientów,
- prezentacja innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez najbardziej innowacyjne firmy na świcie,
- tworzenie nowych form sprzedaży w oparciu o strategię BOS,
- wspólne opracowanie strategii konkurowania, aby wyróżnić się spośród konkurencji,
- przekazywanie wiadomości obejmujących najnowsze trendy w prowadzeniu firmy,
- przekazywanie wiadomości obejmujących tworzenie zespołów innowacyjnych – „innowacja od wszystkich każdego dnia”.
Główne korzyści dla uczestników to: umiejętność samodzielnej weryfikacji pomysłu pod względem łatwości realizacji i potrzebnych nakładów finansowych i czasowych, umiejętność określenia potrzeby istnienia biznesu z punktu widzenia klienta oraz umiejętność zabezpieczenia się przed powstaniem konkurencji w ramach realizowanego pomysłu na biznes