Zarządzanie Niematerialnym Majątkiem Firmy. 25 lipca 2006 r. Hotel Sofitel Victoria, Warszawa.

Szanowni Państwo
Dziękujemy za udział w naszej kolejnej konferencji „Zarządzanie Niematerialnym Majątkiem Firmy”.
Nasi Goście, zgromadzeni w Hotelu Sofitel Victoria, mieli okazję wysłuchać wystąpień trzech prelegentów reprezentujących czołowe firmy szkoleniowo-doradcze z całego świata.&

Jako pierwszy wystąpił Franco D’Egidio, prezes Gruppo Summit, przestawiając unikalną metodę bilansowania niematerialnych wartości firmy. Rozwiązanie to pozwala na rzeczywistą wycenę wartości firmy, której znaczą część stanowią umiejętności jej pracowników.

Drugi z prelegentów Allan Schweyer, reprezentujący Human Capital Institute, pokazał w jaki sposób skutecznie zarządzać personelem. Wskazał różnice pomiędzy tradycyjnymi metodami stosowanymi przez pracowników z działów HR, a nową metodą Zarządzania Talentami, pozwalającą na skuteczne pozyskiwanie, rozwijanie i utrzymywanie ludzi dysponujących największym potencjałem.

Jako trzeci wystąpił Paul Stewart reprezentujący TMI oraz Brand Customer Service. W swoim wystąpieniu przedstawił metodę tworzenia marki poprzez kulturę organizacji i obsługę klienta, którą nazwał On-Brand, Off-Brand. Przekonywał uczestników, że skuteczna promocja marki polega na wytworzeniu więzi emocjonalnej pomiędzy klientem, a produktem oferowanym przez firmę.

Po sesji plenarnej uczestnicy udali się na warsztaty prowadzone przez Paula Stewarta i Allana Schweyera. W konferencji uczestniczyło ponad 70 prezesów firm i menedżerów z Polski oraz zagranicy. Konferencja miała charakter kameralny. Uczestnicy mieli okazję bezpośredniej rozmowy z każdym z prelegentów, zarówno na warsztatach, jak i podczas wspólnego lunchu.

Jeszcze raz dziękujemy Państwu za obecność na konferencji.

Z poważaniem,
Zespół Forum Rozwoju Menedżerskiego

Prelegenci Konferencji:

Franco D’Egidio otrzymał stopień naukowy z dziedziny zarządzania na Katolickim Uniwersytecie w Mediolanie. Rozpoczął karierę marketingową, pracując dla jednego z Amerykańskich koncernów farmaceutycznych. Była to firma specjalizująca się również w zaawansowanych technologiach.Tam przebył całą ścieżkę kariery, by w końcu zostać CEO. Od 1982 roku jest prezesem firmy szkoleniowo-doradczej Summit, włoskiego partnera TMI.
Summit jest postrzegana przez Europejskie Forum Usług (European Service Industries Forum), jako wiodący dostawca usług w zakresie szkoleń i rozwoju. Był profesorem socjologii na katedrze socjologii, wydziału nauk politycznych Uniwersytetu Bolońskiego. Jest kluczowym mówcą na spotkaniach i konferencjach organizowanych przez najważniejsze Włoskie i Europejskie instytuty, jak The European Organisation for Quality (EOQ), the International Service Quality Forum (ISFQ), the Management Centre Europe oraz the Italian Association of Quality (AICQ), the Italian Association of Personnel Management (AIDP), a także fundowanego przez Unię Europejską projektu PRISM. Jest również autorem 23 książek z dziedziny zarządzania, publikowanych również w Stanach Zjednoczonych. Napisał ponad 1000 artykułów publikowanych w wiodących Włoskich i międzynarodowych magazynach. Jako członek komisji naukowej, współpracował z prestiżowymi wydawnictwami, między innymi z „Harvard Business Review” (Italia Edition) oraz „L’Impresa”.Pracował w kilku projektach zmian kultury i zmian organizacyjnych. Zajmował się tam definiowaniem i przekazywaniem organizacyjnej wizji, misji i wartości. Projektami były objęte takie firmy jak ABB, Agip, Aprilia, Banca Intela, Brembo, Cariparma & Piacenza, Clementoni, Coin, Confartigianato, Dalmine, Fiat, Ferrari-Maserati, Embraco, Gruppo Miroglio, IMQ, Liquigas, Luxottica, Olivetti, Osram, Plastal, Regione Lombardia, Sanofi Synthelabo, Techint, Toyota, Whirlpool, Zanussi, and Zeiss. W jego dotychczasowych seminariach wzięło udział ponad 90.000 menedżerów z całego świata. W prowadzonych przez niego seminariach na temat rozwoju menedżerskiego i przywódczego, zmian kulturowych, strategicznego myślenia oraz zarządzania zmianami, wzięło udział około 40.000 menedżerów. Prowadził również wiele projektów dla Unii Europejskiej, Europejskiego Stowarzyszenia Technologii Pultruzji, Kolei Państwowych, Sary Lee, Walta Disneya i Technogym.
Allan Shweyer jest prezesem i dyrektorem zarządzającym The Human Capital Institute. Pracuje jako redaktor naczelny w „The Journal of Human Capital Management”. Jest również autorem książki „Talent Management Systems” (Wiley & Sons). Allan Shweyer jest renomowanym ekspertem i mówcą w dziedzinie transformacyjnego zarządzania potencjałem ludzkim w odniesieniu do jednostek, organizacji, regionów i narodów.
Posiadając rozległą wiedzę na temat ekonomii rynku pracy, Shweyer zaangażował się w rozwój platformy łączącej kanadyjskich studentów i absolwentów z potencjalnymi pracodawcami. Na platformę składają się m.in. National Graduate Register, Campus WorkLink oraz SkillNet.ca. Nagradzane wieloma nagrodami programy, powstałe we współpracy z „Industry Canada” i Bankiem Światowym, są obecnie wdrażane w Ameryce Łacińskiej i Europie Wschodniej. W 1999 roku, Allan był współzałożycielem Kanadyjskiego Stowarzyszenia Pracodawców On-line ( On-line Recruiters’ Association of Canada). W 2000 i 2001, pracował jako konsultant dla Reed Business Information w Bostonie. Równolegle studiował na Uniwersytecie Harvarda. Artykuły i raporty Allana ukazują się w wielu popularnych środkach przekazu i specjalistycznych publikacjach na całym świecie.
Paul Stewart. Był on głównym ekonomistą ANZ Bank, dyrektorem generalnym w Group Strategy, a potem, dyrektorem wydajności i komunikacji Baycorp, odpowiedzialnym za marketing, komunikację, relacje z inwestorami i transformację kulturową. W następstwie fuzji Baycorp i Data Advantage, został czołowym konsultantem w TMI International, globalnej firmie szkoleniowo-doradczej.
W 2004 roku, Paul we współpracy ze znakomitą autorką Janelle Barlow, napisał: „Branded Customer Sernice – The New Competitive Edge”. Ta znakomicie sprzedająca się książka, jest obszernym, praktycznym przewodnikiem, który pokazuje jak połączyć kulturę organizacji ze strategią biznesową, aby dostarczyć wyróżniającą się swoją autentycznością obsługę klienta. „Branded Customer Service” została wydana w 12 krajach, w 4 różnych językach. Była rekomendowana przez Independent Publisher Book (IPPY), jako zdobywca półfinałowej nagrody w USA.

&

W 2005 roku, powstała firma „Branded Customer Service”, oferująca w swoim portfolio unikalne produkty wyposażające firmy w wiedzę, narzędzia i procesy niezbędne do samodzielnego tworzenia kultury usług on-brand.

Główne punkty wystąpienia

Franco D’Egidio
Bilans Niematerialnych Wartości
We wszystkich sektorach nowoczesnej gospodarki kluczem do przetrwania i utrzymania przewagi konkurencyjnej są ludzie i ich zdolność do zarządzania, koordynowania i tworzenia unikalnego know-how. W obecnej chwili tradycyjne metody wyceny zasobów firmy są niewystarczające do pomiaru rzeczywistej wartości firmy, gdyż nie obejmują one niematerialnych czynników, które przecież mają ogromny wpływ na wycenę przedsiębiorstwa. Np. w 1997 tylko 7% rynkowej wartości Microsoftu stanowiły wartości materialne, a 93% niematerialny majątek firmy. Podobnie jest w przypadku General Electric gdzie 89 % to majątek niematerialny. Właśnie tę lukę w wartości pokrywa Kapitał Intelektualny. Składnikami tego kapitału są: wiedza, umiejętności, relacje, sieci zależności, kultura, wewnętrzne procesy i procedury, własności intelektualne. Przedsiębiorstwa muszą zrozumieć, że krytycznym czynnikiem dla osiągania długofalowego sukcesu jest umiejętność zarządzania Kapitałem Intelektualnym. Narzędziem do tego jest Bilans Niematerialnych Wartości.&

Główne punkty wystąpienia:

  • Prezentacja Summit IMM
  • Kontekst Ekonomiczny
  • Cykl Życia Organizacji
  • Krzywa Witalności
  • Wskaźniki wczesnego Ostrzegania
  • Mierniki Kapitału Intelektualnego – stan obecny
  • Kapitał Intelektualny i jego główne elementy
  • Kapitał Ludzki
  • Kapitał Strukturalny
  • Kapitał Relacji
  • Deklaracja Kapitału Intelektualnego jako sposób jego pomiaru
  • Case studies

Allan Schweyer
Zintegrowane Zarządzanie Talentami

Zarządzanie Talentami mimo, że nie jest tematem nowym wciąż rodzi wiele problemów w firmach. Pozyskanie, rozwijanie i utrzymanie ludzi dysponujących największym potencjałem stanowi o przewadze konkurencyjnej firm. Wartość naszych talentów oceniona w Bilansie Niematerialnych Wartości musi być podnoszona w sposób zaplanowany i systematyczny. Allan Schweyer przedstawi zalety i wady wbudowania w organizację zintegrowanego systemu zarządzania talentami.

Główne punkty wystąpienia:

  1. Transformacja od Ery Przemysłowej i Ery Wiedzy do Ery Talentów; efekty tego procesu dla organizacji i managerów działów HR.
  2. Różnice między „Human Resources” i ” Zrządzaniem Talentami”.
  3. Zintegrowane Zarządzanie Talentami: Czym jest? Czym nie jest? Jak jest tworzone?
    – Ustawienie
    – Zarządzanie
    – Proces
  4. Technologia Zarządzania Talentami.
  5. Model Budowania Bloków w Zarządzaniu Talentami.
  6. Zarządzanie Talentami w skali Globalnej.

Paul Stewart
On-Brand, Off-Brand
Tworzenie marki poprzez kulturę organizacji i obsługę klienta.

Marka to nie tylko logo w odpowiednich kolorach czy skuteczny slogan reklamowy. Markę tworzy cała organizacja jej struktura, sposób działania oraz ludzie. Zatem jeżeli chcemy, aby nasza marka była unikalna i rozpoznawalna musimy zdefiniować na nowo strukturę naszej firmy tak, aby odpowiadała potrzebom naszych klientów i spełniała ich oczekiwania. Jednym z głównych warunków dokonania skutecznej zmiany w organizacji firmy jest odpowiednie zmotywowanie pracowników. Muszą oni poczuć, że wnikliwa analiza otoczenia, środowiska w jakim działa firma da im świetne narzędzia do realizacji skutecznej promocji marki. Niezbędne jest też poznanie rzeczywistych oczekiwań klientów. Dlatego głównymi działami w firmie, które będą pełniły kluczowe role w procesie rekonstruowania organizacji to Human Resources oraz Obsługa Klienta.

Koncepcja prezentowana przez Paul’a Stewart’a daje gotowe narzędzie, które pozwala na skuteczny rozwój i promocję marki.

Główne punkty wystąpienia:

  1. Definiowanie DNA marki. Ustanowienie marki jako punktu odniesienia dla wszystkich istotnych działań w firmie.
  2. Sposoby pomiaru czynionych postępów.
  3. Komunikacja wewnątrz firmy, a komunikacja z klientem.
  4. Zarządzanie ludźmi, którzy mają wpływ na markę.
  5. Zaangażowanie w markę. Osobowość marki.

online casino gambling

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Polecane wydarzenia

Wszystkie
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
MARZENA LELONKIEWICZ
marzena.lelonkiewicz@forumrozwoju.pl
tel. 692 945 172