1. Blue Ocean Strategy – podstawowe założenia. | |
Przestrzeń Czerwonego Oceanu to wszystkie te rynki, które są już odkryte i zagospodarowane. Panuje na nich walka o każdy procent udziału w rynku. W Czerwonym Oceanie gracze chcą wytwarzać produkty i świadczyć usługi taniej i lepiej niż konkurencja.
Przestrzeń Błękitnego Oceanu to rynki, które jeszcze nie są odkryte, klienci, którzy jeszcze nas nie znają oraz konkurenci pozostawieni daleko w tyle. W tej przestrzeni, jak ustalili Chan Kim i Renée Mauborgne, odbywa się większość ruchów biznesowych, które definiują charakter firmy na całe lata zapewniając jej długotrwały zysk.Zobacz odcinek Serialu |
![]() |
2. Cyrk inny niż wszystkie – Cirque de Soleil. | |
Cyrk Słońca postanowił przedefiniować tradycyjną ofertę cyrku. Zrezygnowano z tak tradycyjnych dla przedstawień cyrkowych występów ze zwierzętami, co znacząco ograniczyło koszty. W miejsce przypadkowego zbioru gagów, magicznych sztuczek i ewolucji akrobatycznych zaproponowano prawdziwe przedstawienie o charakterze teatralnym ze spójną fabułą, emocjami i zwrotami akcji. Udało im się zdobyć serca i portfele najzamożniejszej grupy odbiorców – dobrze zarabiającej klasy średniej, która gotowa jest nie tylko zapłacić do 100 dolarów za pojedynczy bilet. |
![]() |
3. Apple Jak feniks z popiołów. | |
Czym jest iPod? To przenośny odtwarzacz umożliwiający nagrywanie i odtwarzanie muzyki oraz oglądanie zdjęć lub filmów. To jednak znacznie więcej. Dzięki swojej ogromnej pojemności (do 60 GB), która pozwala na przechowywanie nawet do 15 tys. utworów iPod stał się podręcznym archiwum nagrań, zdolnym pomieścić przeciętną płytotekę każdego fana muzyki. Niemal niepostrzeżenie stał się również wyznacznikiem stylu życia – swobody, luzu i oderwania od rzeczywistości. Dla Apple Computer iPod okazał się wehikułem, który nie tylko pozwolił na zawojowanie rynku przenośnych odtwarzaczy muzycznych i muzyki on-line, ale przyczynił się także do wzrostu wartości całego koncernu… |
![]() |
4. Meble uliczne – JCDecaux. | |
Francuska firma JCDecaux zaproponowała koncepcję wykorzystania w reklamie zewnętrznej „mebli ulicznych” – przystanków, skrzynek, budek telefonicznych i niezliczonej liczby innych obiektów oplatających nieregularną siatką wszystkie METROPOLIE świata. Szybko okazało się, że nawiązanie współpracy z władzami miast nie jest trudne. W zamian za odpowiednie opłaty i opiekę nad tymi urządzeniami JCDecaux podpisała kilkunastoletnie kontrakty z władzami największych miast. Dziś JCDecaux ma ponad 283 tys. nośników reklamowych w 23 krajach. Jest niekwestionowanym liderem w tym segmencie rynku, który w latach 1995-2000 wzrósł o ponad 60%, podczas gdy przychody z innych segmentów urosły w tym czasie zaledwie o 20%… |
BOS w praktyce – ciekawe przykłady
Ten wpis został opublikowany w kategorii Strategia Błękitnego Oceanu. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Polecane wydarzenia
-
sty
20
Prelegent Bartek Bernabiuk – BUDOWANIE DOŚWIADCZENIA KLIENTAWartość wykładów: Podczas wykładów burzę stereotypy i odmienne spojrzenie na otaczający nas świat. Nie tworzy zbędnego dystansu między sobą – Zobacz więcej…
-
kwi
14
Prelegent Tomasz Szczęsny Innowacje Strategia 2w1Książka Strategia 2w1 odpowiada na potrzeby menedżerów stojących przed zadaniem stworzenia innowacji. Celem Strategii jest dostarczenie menedżerom i przedsiębiorcom praktycznych Zobacz więcej…